Rusland - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Rusland - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Rusland

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

10 April 2011 | Rusland, Moskou

Dag 1: Aankomst
Dag 2: Het Kremlin en het Rode Plein

In Portugal zijn er bij hoge uitzondering ook wel eens ijskoude winternachten wanneer de temperatuur daalt tot ongeveer 1 graad celcius. Ook sneeuwt het in Portugal. Sterker nog: de Serra da Estrela is 's winters een heus wintersportparadijs. In Portugal is het vaak best koud, maar dat komt omdat de huizen slecht geisoleerd zijn en centrale verwarming niet echt bestaat. In Portugal is het echter al heel de week bijna dertig graden celcius. Met zonder jas en op slippers gaan wij alweer door het leven. Heerlijk! Mij hoor je niet klagen :) Des te blijer ben ik daarom met mijn snowboots en fleecetruien, want in Moskou ligt er sneeuw en schommelt de temperatuur rond het vriespunt. Maar ach, dat is Rusland zoals het hoort!

Dingen die opvallen:
- Minder grijs/kleurrijker dan ik had verwacht
- Veel mensen te voet
- Echt NIEMAND spreekt Engels
- Een man die zijn hond uitlaat en tussendoor even aan zijn fles bier lurkt
- Een man die op straat overgeeft en vervolgens met de achterkant van zijn hand zijn mond afveegt en verder loopt alsof er niks gebeurt is
- Het hostel stinkt naar voeten en de mede (mannelijke) gasten zijn bepaald te vriendelijk
- Er wordt hier gewoon ijs ge- en verkocht alsof het niet maar een graad is!
- Regenlaarzen met hakken!

Dingen die we hebben gezien:
- De grootste klok ter wereld, die nog nooit heeft geluid
- Het Kremlin (met studentenkorting :p)
- Het Rode Plein
- De Basilius Kathedraal (jullie weten wel: het symbool van Rusland)
- De Goem

From Russia With Love,

Jana

• 11 April 2011 - 07:21

Jutta Van Der Schoot:

Hoi Jana,
    leuk om te horen/lezen! Geniet van alles en nu ...op naar Irland!

Hartelijke groeten
    Jutta

• 11 April 2011 - 08:42

Erica:

Je hebt al veel gezien in zo'n korte tijd. Leuk! en verwarm je goed: zowel aan de kachel als aan de nieuwe indrukken.

• 11 April 2011 - 08:42

Mieke-Nelie Vd Heij:

Hallo Jana,
    Jij verrast en verbaast ons steeds weer met je nieuwe escapades in verre streken, met nieuwe avonturen.
    In Warme en Koude streken, dat ook nog !
    Goede reis, succes met je nieuwe werk !

• 11 April 2011 - 09:07

Tante Marry:

Hartstikke goed weer zo'n ervaring rijker
    Geniet er maar lekker van voor je naar je echte baan gaat!!
    Veel succes en liefs.

• 11 April 2011 - 09:47

Jolanda:

Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt! Geniet ervan, en ik zal aan je denken wanneer ik een witbiertje wegdrink in de warme zomerzon :)

• 11 April 2011 - 17:53

Ome Pieter:

Leuk, maar ben je niet binnen geweest in het mausoleum van Kremlin?
    En let eens op de (sjiekere) vrouwen. Volgens mij hebben ze allemaal hun lippen opgevuld (met botox?) en zo ook de borsten. Of ligt dat aan mij?

• 22 April 2011 - 09:50

Renee:

Vriendinnetje!!!!

Sorry lig een beetje achter. Ik heb iig gelezen wat je tot nog toe hebt geschreven lekker op zijn jana's.
    Geweldige verhalen van een geweldige jonge vrouw
    kusss