We gaan naar Siberie... - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Jana Schoot - WaarBenJij.nu We gaan naar Siberie... - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

We gaan naar Siberie...

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

13 April 2011 | Rusland, Irkoetsk

En trekken uit:
- Onze snowboots
- Onze winterjassen
- Onze fleece-truien
- Onze sneeuwsokken
- Onze handschoenen, mutsen en sjaals

In Irkoetsk, hartje Siberie, is het 20 graden! Terwijl er twee weken geleden nog meters sneeuw lagen en het Baikalmeer nu nog steeds een meter dik bevroren is.

Het is nog niet tot me doorgedrongen dat ik mij in Azie bevind (waar er geen trema op de toetsenbord staat...!) Na vannacht vijf uur in het vliegtuig te hebben gezeten en de nacht tegemoet hebben gevlogen landden we om middernacht, Moskou-tijd, in Irkoetsk (05u00) waar Annelies met Russische wijn en koekjes op ons stond te wachten. Ze bracht ons naar ons "hostel", dat eigenlijk een kamer bij mensen thuis is. Heel apart, maar des te leuker. Als we ons niet vergissen wonen hier de zoons en de man van een vrouw die zelf weer ergens anders woont. Ja, snappen doen we het ook niet helemaal :p Het is in ieder geval lekker centraal, groot, tegenover de supermarkt, goedkoop en typisch Russisch :)

Vandaag hebben wij en onze jetlag lekker geluierd, een beetje rondgeslenterd in de stad en onze treinkaartjes gekocht voor Zljoedjanka, waar we vrijdag en zaterdag heen gaan. Irkoetsk is een stad van brede wegen. Dat valt me vooral op. Verder is het er kalm, want er wonen maar 600.000 mensen. Het lijkt niks met Moskou te maken te hebben, behalve dat er Russen wonen en dat de vrouwen op enorme naaldhakken wonen. Helaas, ome Pieter, hebben we die typische Russinnen nog niet gezien, maar hun lippen en borsten fascineren ons sinds je berichtje mateloos! Gunstige bijkomstigheid: we kunnen er dus gewoon over praten zonder dat iemand het verstaat :)

From Sunny Siberia With Love,

JANA

• 14 April 2011 - 08:03

Mieke-Nelie:

Jij op het Rode Plein in Moskou op 10 april !!! Heel bijzonder. Leuke foto's !
    Zoals je weet is dat de trouwdag van opa en oma vd Heijden. - Daarom waren wij hier, de thuisblijvers, voor een boswandeling in de Oisterwijkse Bossen En Vennen ! -
    Verschil moet er zijn ! Jij boft, maar de vennen zijn ook prachtig !

• 14 April 2011 - 11:30

Erica:

Wat een verrassing: 20o nog nooit van gehoord. Maar dat heeft natuurlijk een landklimaat en dan kan het.
    Ben je al op het meer geweest? en erin? Doen ze ook, die stoere Russen, volgens traditie en op de TV.