Per spoor - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Per spoor - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Per spoor

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

11 Mei 2011 | Rusland, Moskou

Refrein
Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng
Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng oe oe
Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng
Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng oe oe

En kilometers spoor schieten onder mij door
Ik ben op weg naar Moskou, want ik ben in Irkoetsk
's Avonds pas vertrokken in de luwte voor de nacht
Maar helemaal niet op de trein gewacht
Die rijdt hier nooit te laat wat dan wel weer jammer is
Omdat we nu afscheid nemen van Annelies.

Refrein

We zitten in platzkartni, dat is de derde klas
De bank is een bed voor mij alleen
De wagon vol met bedden, boven en onder ook
Het zit er vol met soldaten
Die na een jaar dienstplicht nu naar huis toe gaan
De wodka vloeit dus rijkelijk en de praatjes ook.

Refrein

De trein sukkelt alsmaar verder van station naar station.
Ik kom op plaatsen waar ik nooit ben geweest.
Soms komen er juffen langs met volle mandjes mee
Maar we hebben al soep, noodles en puree
De laatste uren kruipen erg langzaam voorbij
Toch komt Moskou echt steeds dichterbij

Refrein

Ik stap uit, kijk om me heen, even voel ik mij alleen
Maar Fien komt dan naast mij staan
Moskou verwelkomt ons met een heerlijk warme zon
Ik ben zo blij dat ik naar buiten kon
We starten langzaam op na drie dagen zitten
En achter ons staat de trein, omdat dit nu eemaal zijn eindpunt is.

Refrein

En dan eten we wat
Geen kant-en-klaar gerecht
En 's nachts oelala geen kedeng kedeng!

Refrein

  • 11 Mei 2011 - 09:33

    Fien:

    *vind ik leuk* :D
    mijn reisverslag gaat niét vooruit! & niet alleen omdat ik nog een massa ander & dringender schoolwerk heb, maar ook omdat ik gewoon veeeel te veeeel te vertellen heb :p 'k heb de algemene stukjes over taal, eten, klimaat al uitgetypt, & al een deel van dag 1, & 'k zit nu al aan 2 pagina's!

  • 11 Mei 2011 - 09:50

    Annelies:

    *vind ik zeer zeer leuk*
    Ik mis jullie, het was echt geweldig!
    Nog maar 29 dagen ;)

    Kus

  • 11 Mei 2011 - 12:01

    Mieke-Nelie :

    Zo, zo, heeft onze TIlburgse Guus Meewis met zijn liedjes zelfs in Rusland zijn fans zitten ? Kedeng-kedeng ! Een mooi verslag van de reis, op een originele manier. Zoals we van je gewend zijn. Hoe is het intussen in ...
    Ierland ? Reis je daar ook of is het daar alleen 'werken-werken' ?

  • 12 Mei 2011 - 07:50

    Erica M. V D H:

    Dit vind ik h.s. leuk: ik zie het voor mij.
    Zal Guus wel leuk vinden voor zijn Russische vertaling!

    Fijn dat je van de zon kon genieten na zo'n lange reis. Soms ook wel saai denk ik. Maar ja, deleuke zaken en zo tellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 58937

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Australië, het land Down Under

25 April 2011 - 05 November 2012

Ierland

09 April 2011 - 24 April 2011

From Russia With Love

01 Juli 2009 - 01 September 2010

Stage & Erasmus

28 Juni 2008 - 18 Augustus 2008

Brazilië, deel 2

Landen bezocht: