"Nog maar twee weken" of "Varkgensgriep" - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jana Schoot - WaarBenJij.nu "Nog maar twee weken" of "Varkgensgriep" - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

"Nog maar twee weken" of "Varkgensgriep"

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

14 Augustus 2009 | Portugal, Lissabon

Nog maar twee weken en dan ben ik weer even in de Lage Landen te vinden. Om precies te zijn arriveer ik op 27 augustus in Brussel waarna ik meteen aan de bak kan, want 's middags heb ik mijn eerste herexamen. Dan volgen er nog twee (op 31 augustus en 1 september). Waarna ik nog even rustig blijf hangen, want de voortzetting van mijn verblijf in het Portugese is pas weer noodzakelijk vanaf 14 september. Heel jammer dat het schooljaar begint op mijn verjaardag, maar niet getreurd: ik zal desondanks een feestje bouwen!

Het dossier dat ik aan het opstellen ben, is nu in zijn eindfase beland. Om de laatste puntjes op de i te zetten hebben we volgende week nog een gesprek met een of andere directeur. Ik moet zeggen dat het me heel erg is meegevallen en dat ik me goed heb vermaakt en nog ga vermaken :D

Afgelopen weekend heb ik een tentje geleend van een collega en ben ik naar het Festival do Sudoeste geweest in Zambujeiro do Mar (Alentejo). Dat was geweldig! Behalve dan dat ik geen matje had en er veel stenen lagen... De eerste avond was vooral geweid aan Portugese muziek: fado (Mariza, Deolinda). 's Zaterdags was er eigenlijk niemand die ik ken, maar wel de belangrijkste band, namelijk Faith No More, en ik moet zeggen dat ik daar ook van genoten heb. Zondagmiddag zijn we naar het strand gegaan, al was het alleen maar omdat het zand daar zachter is dan de stenen op de camping. Helaas brandde de zon heel fel en veranderde ik in een kreeftje (zoals ook de buurmannen heel droog opmerkten...) En voordat jullie commentaar gaan leveren: ja, ik heb zonnebrand gebruikt. En ja, ik heb me steeds opnieuw ingesmeerd. Maar ja, die zonnebrand werkte niet bepaald, juist waar ik hem heb gesmeerd ben ik het ergste verbrand (lees: rug, knieholten). Dus die heb ik met tube en al diezelfde middag nog in de prullenbak gedeponeerd! 's Avonds traden Amy McDonald, Lily Allen (arrogant!) en Basemant Jaxx op, maar eigenlijk hadden Vanessa en ik het wel gezien omdat we zo verbrand waren. Dus toen rond half 2 's nachts onze lift naar Lissabon belde of we klaar waren om te vertrekken, zeiden we volmondig: JA! Rond 5u lag ik in mijn bedje. Jammer jammer dat om 8u de wekker alweer ging en ik om 9u (niet zo) fris en fruitig achter mijn bureau op de Ambassade zat. Met een verkoudheid van heb ik me jou daar en gruwelijke keelpijn. Nee, nee, geen varkensgriep. Dus dinsdag naar de apotheek en inmiddels ziet de wereld er weer een stuk beter uit en zijn de keelpijn en de snotneus zo goed als over.

Ik ben benieuwd wat dit weekend me weer gaat brengen. Manuela raadde me aan goed uit te rusten. Maar ik ben bang dat dat niet errug hoog op mijn prioriteitenlijstje staat. Bovendien, ik ben helemaal niet moe!

Tot in de pruimentijd!
JANA

  • 14 Augustus 2009 - 11:37

    Luc Van Der Schoot:

    gezien jouw eigen kennis en die van ons is commentaar eigenlijk niet meer nodig!
    Om toch te laten weten dat ik het gelezen heb, bijgaand?

    Luc, initiatir, initiatiefnemer, beginner enz etc

    ps. Rob Vesters van het dÓultrement en inwoner van de Eindstraat is op 49 jarige leeftijd op vakantie verongelukt.'Ken je hem nog?

  • 14 Augustus 2009 - 13:36

    Annika:

    Vanmiddag nog even twee Madrilenen ontmoet in de trein; zij zeggen dat ik maar gewoon Spaans moet praten in Portugal ;-) Zo'n muziekfestival wil ik trouwens ook wel meemaken (maar dan wel met matje uiteraard)

    Fijn weekend!!!

  • 14 Augustus 2009 - 18:12

    MN:

    Ik ben benieuwd of alles wat je in Lissabon en omstreken leert en hoort over de Portugese taal je ook zal helpen straks je herexamen in Antwerpen tot een goed eind te brengen ?
    Snap je wat ik bedoel ? Een ingewikkelde zin, een ingewikkelde vraag ...
    Succes met je her's ! Doei, goede reis straks

  • 15 Augustus 2009 - 15:41

    Willekr:

    Jij vermaakt je wel!goed om te horen. Ik ben nu in sofia en nog aan het bedenken wat ik ga doen, een ding is zeker ik ga genieten!!

    Willeke

  • 15 Augustus 2009 - 15:58

    Erica:

    snotneus ben en blijf je dus, ook al ben je ver van huis!

    Veel plezier en doe luchtige maar bedekkende klading aan!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 58935

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Australië, het land Down Under

25 April 2011 - 05 November 2012

Ierland

09 April 2011 - 24 April 2011

From Russia With Love

01 Juli 2009 - 01 September 2010

Stage & Erasmus

28 Juni 2008 - 18 Augustus 2008

Brazilië, deel 2

Landen bezocht: