Ziek - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Ziek - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Ziek

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

19 Augustus 2009 | Portugal, Lissabon

Na mijn vorige bericht verbleef ik in de veronderstelling dat dat voorlopig mijn laatste bericht vanuit Portugal ging zijn, aangezien ik volgende week alweer terug in de Lage Landen ben vanwege zaken waar ik verder niet veel woorden aan vuil zal maken (herexamens). Nou, bij deze had ik dat dus verkeerd. Het gaat namelijk niet zo goed. Maar maak jullie geen zorgen, het gaat niet slecht of zo! Ik ben alleen ziek. Jullie zijn op de hoogte van mijn uitstapje naar het muziekfestival en de daarop volgende verkoudheid. De hoestdrank leek in het begin te helpen, maar in het weekend werd het weer erger. En omdat al zoveel mensen al dan niet panisch aan mij hadden gevraagd: "Je hebt toch geen koorts?! Het is toch geen varkensgriep?!" begrijpen jullie dat ik me toch lichtelijk zorgen begon te maken. Deze zorgen hadden tot gevolg dat ik de symptomen maar eens ging opzoeken op internet. Daar stond onder andere keelpijn en een droge hoest die doorzet. Paniek! (Ondanks het gebrek aan koorts.) Na overleg met het hoofd personeelszaken (jawel: John Smit) ben ik linea recta naar het ziekenhuis verwezen. Ik zal jullie uit de spanning helpen: GEEN VARKENSGRIEP! "Slechts" een keelontsteking. Maar ik kan jullie vertellen, dat is zeker ook geen pretje... Ik loop de godsganse dag te hoesten. Het is alsof er een kriebel in mijn keel zit die niet weggaat. Aan het einde van de dag wil mijn lijf gewoon niet meer, want dat hoesten heeft echt effect op mijn hele lichaam, zeker een hoestbui van vijf minuten die zich tien keer achter elkaar herhaalt! Daarom ben ik nu ook al twee dagen niet naar mijn stage geweest. Vanmiddag ben ik echter wel naar een bespreking geweest met nog wat belangrijke mensen uit de theaterwereld. Ik wil gewoon graag dat dossier goed afronden. Morgen ga ik ook, want dit is mijn laatste week, dus dat moet wel lukken. De antibiotica doen ook langzaam maar zeker wel hun werk. Ik merk dat het al beter is, dat scheelt. Vervelend is alleen de bijkomende hoofd- en aangezichtspijn. Maar goed, ik overleef het wel. Tegen dat ik terug in de Lage Landen ben, zal het wel stukken beter gaan.

Goed, dit was weer een kort nieuwsbulletin vanuit Lissabon!

  • 19 Augustus 2009 - 20:08

    Annika:

    ¡Pobrecita! Hoop dat je je snel beter voelt! -x-

  • 20 Augustus 2009 - 00:14

    Luc Van Der Schoot:

    Jana,

    het helpt wanneer je een kussen zodanig onder jouw hoofd legt dat de ademhaling rechtstreeks door jouw keel gaat, maw jouw hoofd een beetje achterover legt. Dat maakt de keelholte groter en heb je minder last van hoesten.
    Het is kort uitgelegd maar misschien toch werkbaar..
    Probeer het maar eens.
    Succes met de laatste week
    Jouw instelling spreekt mij aan.

    gegroet avé en meer van dat soort sterke teksten van jouw vader, initiator, beginneling en meer van dat soort goede acties

    Luc

  • 20 Augustus 2009 - 14:41

    Erica:

    tips hieronder kunnen helpen maar ook rust is een goede remedie!
    Is het bij jullie ook zo warm???? Hier zijn portugese temperaturen!
    groeten

  • 20 Augustus 2009 - 16:54

    Luc Van Der Schoot :

    Jana,

    wat een pech. Kom je nu eerder terug?

    beterschap en hou vol!

    Sterkte

    Luc, pa vader en al die andere goede eigenschappen

  • 20 Augustus 2009 - 21:35

    Annelies:

    Mss even vermelden dat terugkomen ook een positieve kant heeft; je gaat namelijk je allerliefste vriendjes terugzien! Jeuuuj!!!
    ;)

  • 23 Augustus 2009 - 11:41

    Willeke:

    hei jana,

    Wat vervelend! antibiotica werkt echt het best al is veel rust ook echt een aanrader..Ik hoop dat het snel over gaat! Ik zie je in nederland.

    liefs,
    Willeke
    o,ja (koude) kamille thee wil nog wel eens werken.

  • 26 Augustus 2009 - 11:13

    Renee Wesselman:

    He dropje popje,

    Wat een pech weer allemaal. Ik moet zeggen dat ik niet al je verhalen heb gevolgd want tegenwoordig heeft iedereen zo'n logboek dus ik lees verhalen van over de hele wereld, duidelijk wel heel vet natuurlijk. Maar toen ik aan de andere kant van Europa zat had ik daar niet altijd tijd voor, hoe dan ook heb ik wat bij te lezen. Hoe dan ook, hoor ik verhalen sowieso al liever van jou dus wil graag iets afspreken wanneer je ook maar tijd hebt (ik heb namelijk niets gepland). Dus let me know, was trouwens ook slecht bereikbaar omdat mijn telefoon het de hele tijd begeeft dus ik ga zeer spoedig (mogelijk dadelijk al) een nieuwe tel kopen

    kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 58956

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Australië, het land Down Under

25 April 2011 - 05 November 2012

Ierland

09 April 2011 - 24 April 2011

From Russia With Love

01 Juli 2009 - 01 September 2010

Stage & Erasmus

28 Juni 2008 - 18 Augustus 2008

Brazilië, deel 2

Landen bezocht: