Wederom Portugal - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Wederom Portugal - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Wederom Portugal

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

15 September 2009 | Portugal, Lissabon

Zondag 13 september in alle vroegte vertrokken papa en ik op weg naar Brussel. We kwamen ruim op tijd aan, dronken koffie en checkten mij in. Het vliegtuig vertrok als gepland en om en nabij 11:30u zette ik wederom voet op Portugese bodem. Een dik half uur later begroette ik mijn huisgenoten op:

Avenida Elias Garcia 130, 3o andar
1050-101 Lissabon/Lisboa

Tel.nr: 00351 92 53 19 880

De rest van de dag verliep rustig. Ik stuurde wat smsjes rond om mensen uit te nodigen voor een verjaardagsdiner de volgende dag, lunchte met João (John) en keek hoe Nalvio zijn tassen, dozen en koffers in pakte. Die vertrekt namelijk (jammer genoeg) vandaag naar Brazilië om voorlopig niet meer terug te komen.

Maandag ontmoette ik Cherissa (een Nederlandse die ook in Antwerpen studeert) op school. Eerst gingen we naar het Erasmus-kantoor om ons te registreren. We ontvingen een informatiepakket, onze studentenkaart en een document waarmee we korting krijgen op het openbaar vervoer. Daarna gingen we naar onze eerste les met Cherissa's Finse huisgenote Vilja. Daar aangekomen bleek dat die les niet doorging. Mmm, geen goed teken dat lessen de eerste lesdag al uitvallen...! Maar goed, dat gaf ons tijd om op zoek te gaan naar het studentenrestaurant waar je voor E2,20 een warme maaltijd kunt halen inclusief drinken en nagerecht of fruit. We hebben zitten kletsen tot de volgende les om 14u: Tradução Assistida por Computador (Computerondersteunend Vertalen). Waar verder ook niet echt iets nuttigs is gebeurd.

's Avonds rond half 9 (was het plan) begaf ik mij met Cherissa, João en de Braziliaanse meiden met lovers naar de pizzeria om verjaardags te dineren. Het was maar goed dat er verder niemand zat, want we hebben er een zootje van gemaakt! Een greep: dronken pizza (ik stootte mijn glas vinho verde per ongeluk over de pizza), chocaladedessert in Eliane's gezicht, "fode-se no cú", etc. Maar leuk was het wel :) Daarna begaven we ons naar de Bairro Alto in een zwaar mislukte poging om samba te dansen, er werd "lang zal ze leven" gezongen in het Portugees/Braziliaans:

Parabéns pra você
Nesta data querida
Muitas felicidades
Muitos anos de vida

Als klap op de vuurpijl herhaalde de zanger daarna de godsganse tijd "dankuwel", want dat was het enige Nederlands dat hij kende. Maar leuk was het wel :) Tot zover de eerste schooldag!

Tot ziens allemaal!

Liefs,
Jana

  • 15 September 2009 - 13:18

    Willeke:

    Nou jij vermaakt je wel!
    Oké..en zie mij even toch wel je verjaardag vergeten..sorry..Er komt wat van mij richting Portugal :D als goedmakertje (of toch niet..) je zult het wel zien :P!

    Willeke

  • 15 September 2009 - 14:01

    Yvonne Van Der Ham:

    Hoi Jana, door vakantie en andere zaken ben ik de draad van je verhaal een beetje kwijt geraakt. Ik begrijp dat je nu weer in Portugal bent voor je vervolgstudie? of voor werk.
    In ieder geval willen wij je van harte feliciteren met je verjaardag en hopen dat je en heel gezellige dag hebt gehad met al je buitenlandse vrienden. Je bent wel avontuurlijk bezig vinden wij.
    Het ga je heel goed Jana het allerbeste wensen wij je van harte toe.
    Yvonne en Ferdi van der Ham

  • 15 September 2009 - 23:20

    Luc Van Der Schoot:

    at goed, Jana, dat je zo'n dag toch nog schooldag noemt

    Succes

    Luc vader initiator, beginneling en lekker ding etc enz

  • 17 September 2009 - 10:31

    Annika:

    Hoi dude,
    Klinkt als een heel gezellig etentje!
    Hoe waren de afgelopen dagen? & is Nalvio al vertrokken?
    Keep me posted ;-)
    -x-

  • 17 September 2009 - 21:34

    Erica:

    je ging toch om de taal te leren?? Als je nu met deze mensen Portugees praat en (als je de kans krijgt) de grammatica ook goed onder de knie krijgt:
    heel veel plezier en pret!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 13843
Totaal aantal bezoekers 59084

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Australië, het land Down Under

25 April 2011 - 05 November 2012

Ierland

09 April 2011 - 24 April 2011

From Russia With Love

01 Juli 2009 - 01 September 2010

Stage & Erasmus

28 Juni 2008 - 18 Augustus 2008

Brazilië, deel 2

Landen bezocht: