Nous sommes arrivees! - Reisverslag uit Warschau, Polen van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Nous sommes arrivees! - Reisverslag uit Warschau, Polen van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Nous sommes arrivees!

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

04 Augustus 2007 | Polen, Warschau

Na drie keer de trein op en neer te zijn gelopen, vonden we eindelijk de bistrowagon. Het lukte ons wel de Russen van de Polen te onderscheiden, maar met pijn in mijn hart moest vooral ik concluderen dat ik er toch echt he-le-maal niks van versta... Maar het belangrijkste weten we na de kaart grondig te hebben bestudeerd. BIER IS PIWO. Dus we proosten op een goede reis en gingen slapen.

Om kwart over 8 de volgende ochtend (zo`n 3 kwartier voordat we volgens de dienstregeling in Warszawa zouden aankomen, het is fijn om te weten dat niet alleen de NS te laat rijdt!) bracht de vriendelijke conducteur ons onze tickets weer. Waarna we opstonden om het Poolse landschap bij daglicht te bekijken (morgen hebben we pas weer om 22:00u de trein). Het viel mij op dat er veel kleine veldjes zijn die worden bewerkt door boeren. Het zijn geen enorme oppervlakten zoals in Nederland. Rond kwart voor 9 raakten de wegen verhard. Jawel hoor! Warszawa was niet ver meer. Toen we uit de trein stapten, struikelden we zowat over een schattig jongetje van een jaar of 20 in een geel shirt die ons vroeg of we een hostel wilden. Waarop wij in koor antwoorden: "Die hebben wij al! Tamka hostel." Dus zei hij: "O, jullie bedoelen het hostel waar ik voor werk?" En dus nam hij ons onder zijn hoede en leidde ons naar Tamka 30, waar wij konden ontbijten, ons geld verdeelden en sterke koffie dronken.

Na een kort bezoek aan het Chopin Museum (had niemand mij even kunnen vertellen dat die man uit Polen komt??) en een wat langer bezoek aan Palac Kutlury i Nauki en ook nog een overleg verdwaalden wij met behulp van de kaart in de richting van een park maar in wezen moesten we bij de Oude Stad zijn. In de Oude Stad vonden we eindelijk mensen (de rest van Warszawa is uitgestorven, het leek wel een feestdag), gezelligheid en toeristische attracties en heel veel mensen die gingen trouwen. Ik geloof dat we nu ook alle toeristische attracties van Warszawa hebben gezien. Ook staan we op de foto met een zeer bekende Poolse held (je weet wel... Niet? Ik ook niet!) en hebben we de nieuwe, oude stadsmuur in aanbouw gezien! Al met al toch nog een hele leuke dag!

Daarna hebben we gegeten (zeer uitgebreid voor E10,-) en nog een halve liter Pools bier om te vieren dat we op vakantie zijn.

Morgen gaan we naar de concerten die er worden gegeven op vier plaatsen in Waeszawa. We zouden ook nog de zeemeerminnen gaan zoeken die het symbool van de stad zijn, maar die hebben we tijdens onze verdwalingen al gevonden. 's Avonds om 21:35u vertrekken we naar Praag!

Latersss!

Oja, we spreken nog geen woord Pools... :(

  • 05 Augustus 2007 - 16:38

    Willeke:

    ja idd jou waarbenjij.nu is anders dan die van mij geschreven! Zo heeft ieder een andere kijk op de vakantie (het leven!)

  • 05 Augustus 2007 - 16:44

    Myoo:

    CHICa! dat is geweldig nieuws!

    ik ben blij dat je toch maar op vakantie bent gegaan, want mestreech is natuurlijk ook niet alles! haha
    ik hoop dat je het echt super leuk hebt en hierbij: CHOPIN IS POOLS!!

    een collega van mij vertelde trouwens dat Praag de stad van de seks is en dat je er heel veel seksshops hebt :P
    als die ooostblokkers je niet bevallen en je ene dildo wil kan je daar dus terecht.. ;)

    hahaha

    nou ik ben net klaar met werken en ik ga misschien mijn site updaten!
    TOT GAUW!

    besitos

    loveyouu
    mypita

  • 06 Augustus 2007 - 17:20

    Do:

    wow vet, ik wist helemaal niet dat je op de oostblok expres ging:P maar iig heel veel succes nog met de rest van de reis (hoelang blijf je trouwens weg?) en niet te veel van die PIWO in praag he, voordat je wakker wordt met een dildo of pragenees oid!!! dat is mijn goede raad voor deze zomer:P

    kusjeeesss!!!!

  • 07 Augustus 2007 - 14:27

    Annika:

    Hola chica(s),

    Muy bien! Klinkt allemaal heel interessant!
    In Spanje is ook nog alles goed ;-) Als we allemaal weer terug in Nederland zijn, praten we eens goed bij!

    Beso, Annika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Warschau

Brazilië, deel 2

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2008

Jassen, Jezus & dropjes

06 Augustus 2008

Nog maar 11 dagen!

02 Augustus 2008

Vrijwilliger gezocht!

31 Juli 2008

Een enerverende week

21 Juli 2008

Ik ben gelukkig...
Jana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 58957

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Australië, het land Down Under

25 April 2011 - 05 November 2012

Ierland

09 April 2011 - 24 April 2011

From Russia With Love

01 Juli 2009 - 01 September 2010

Stage & Erasmus

28 Juni 2008 - 18 Augustus 2008

Brazilië, deel 2

Landen bezocht: