Vrijwilliger gezocht! - Reisverslag uit João Pessoa, Brazilië van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Vrijwilliger gezocht! - Reisverslag uit João Pessoa, Brazilië van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Vrijwilliger gezocht!

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

02 Augustus 2008 | Brazilië, João Pessoa

In João Pessoa liep het banksurfen een beetje mis, dus ik zit nu in een jeugdherberg. Ik heb het geweldig naar mijn zin (gehad) hier. Toevalligerwijs kwam er, net nadat ik was aangekomen, een hele bus vol cumputernerds aan. Dus we zijn naar het strand gegaan en `s avonds forró gaan dansen.

Morgenochtend vertrek ik alweer. Op 9 augustus ontmoet ik mijn Braziliaanse familie in Rio de Janeiro dus ik moet een beetje opschieten. Ik ga naar Recife. Daar heb ik gelukkig al een bank, want hier in João Pessoa heb ik veel uitgegeven (oa aan de jeugdherberg)!

Vandaag zijn Renata en ik de stad gaan verkennen. Ik wilde eigenlijk alleen gaan, want ik stond pas om 12:30u op en was in de veronderstelling dat iedereen allang weg was. Verkeerd gedacht, dus we gingen samen. We zijn alle toeristische atracties afgegaan, waaronder Jurandy do Sax. Een man die sinds 1993 liedjes speelt op zijn saxofoon terwijl de zon ondergaat. Pas om half 9 waren we weer terug.

Ik merk dat ik nu echt begin los te komen en me de reizigersmentaliteit eigen heb gemaakt. Beetje jammer dat ik nog maar twee weken te gaan heb. Maar geen zorgen! Ik heb me fantastisch vermaakt en ik zal me ook zeker fantastisch blijven vermaken!

Zeg, is er geen vrijwilligers die mijn herexamens voor mij wil maken zodat ik hier nog een tijdje langer kan blijven?

• 03 Augustus 2008 - 19:14

Erica:

Natuurlijk zou ik dat met liefde en plezier willen doen... maar dan haal je het zeker niet!
    En om een vervolg aan zulk een reizen te maken, heb je dat papier toch nodig, vind ik!!!!
    Renate klinkt als Nederlands maar: TIP: volgende keer det land van herkomst erbij?

• 05 Augustus 2008 - 17:56

Renee:

Fijn dat je jezelf zo vermaakt! Ben steeds beniuwder naar je verhalen! Hier is het ook gezeldig!!! zou willen dat je het kon zien!!!

kusss
    Renee

• 08 Augustus 2008 - 08:32

Ineke:

Ja, het rondtrekken wat jij nu doet vereist inderdaad een bepaalde mentaliteit. Goed dat je die al wat door hebt. En nu nog maar twee weken maar er zullen echt wel meerdere trips komen dus ook dan is het handig om al veel te weten.
    Geniet nog maar zolang.
    Herexamen doen?? KInd met alle liefde doe ik dat voor je, regel maar.