Jassen, Jezus & dropjes - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Jassen, Jezus & dropjes - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Jassen, Jezus & dropjes

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

10 Augustus 2008 | Brazilië, Brasilia

Voor het eerst in vijf weken heb ik het echt koud. Ik ben in Rio de Janeiro en hier is het winter. Ik heb zelfs een jas aan. De mensen hier bezitten jassen. En dichte schoenen. En mutsen! Het is hier zelfs zo koud dat er geen mens op het strand zit. Kun je het je voorstellen met een gemiddelde temperatuur van 21 graden?

Vandaag heb ik Jezus gezien. Het was nog even afwachten of we zijn hoofd ook zouden zien door alle laaghangende wolken, maar ik denk dat Hij me niet wilde teleurstellen. Ik heb er zolang op gewacht. Kortom, we staan allemaal op de foto met Christus de Verlosser (Cristo Redentor)!

Ook hebben tia Sônia en ik de Suikerbroodberg beklommen (met behulp van de kabelbaan) en zijn we naar het grootste winkelcentrum van Zuid-Amerika geweest. We hebben alles gedaan wat er voor het weekend gepland stond. Het was dus een groot succes! Tia Sônia en Ana Carolina zijn met een tevreden gevoel op weg naar Santo André. Tenminste, dat hoop ik, want ze zijn nogal laat naar het busstation vertrokken. Ook hebben ze mijn koffer die ongeveer 1.000 kilo weegt, meegenomen.

Mijn rugzak en ik hebben besloten nog wat langer te blijven. Twee nachtjes om precies te zijn. Daarna begeven ook wij ons naar de Braziliaanse thuisbasis. Eigenlijk heb ik alles gedaan en gezien wat ik hier in Rio wilde doen en zien, maar het voelde verkeerd om maar zo kort (één nacht) te blijven. Dus ik ben gebleven.

Rio is veruit de duurste stad waar ik tot nu toe ben geweest. Best deprimerend zo aan het eind van mijn reis. Gelukkig heb ik besloten me daar niks van aan te trekken!

Aangezien ik niet denk dat er nog iets gaat gebeuren dat dusdanig de moeite van het vertellen waard is dat ik niet nog zes dagen kan wachten, is dit mijn laatste bericht vanuit het bewolkte Brazilië. Ik verwacht jullie allemaal op Schiphol op zondag 17 augustus. Ik land om 13:05u, vluchtnummer: AZ7726. Meenemen: DROPJES!!!

Bedankt voor jullie aandacht en tot snel!

  • 11 Augustus 2008 - 10:03

    LA MYO:

    Nou dan ben je iniedergeval gewend als je terugkomt.. het is hier namelijk &^@(#*&^#$*&^*#&$^*$ weer!
    Het regent, het is koud en het waait.. een en al ellende dus.

    Geniet ervan de laatste dagen en misschien tot gauw! Anders tot in februariiiiiiiii

    ADiooooooooos
    Besitoss
    la myoo

  • 14 Augustus 2008 - 09:41

    Ineke:

    goeie reis terug enik wens je een wam welkom terug. Ik zie en of we horen elkaar wel zodra daar tijd voor is. Liefs en gr. yayla en me.

  • 16 Augustus 2008 - 16:58

    Erica:

    Fijn dat je geniet en .. in Antwerpen was het warm maar ook nat. Kou hebben we niet gehad.
    ik zie je morgen

  • 23 Augustus 2008 - 15:10

    Willeke:

    hei jana,

    Hoop dat je reis goed verlopen is. Voor Renee en mij begint het einde van de vakantie ook te naderen..als het goed is komen we 31 augustus aan om 15:41 op Den Bosch CS.

    Liefs,
    Willeke

  • 21 Oktober 2008 - 01:30

    Martin:

    Hoi, even vraagje. Wij gaan naar Brazilie in februari, en zouden graag tijdens carnaval ons plaatsje al boeken in Rio. Is er ginder ergens een area waar veel backpackers tesamen zitten?

    Groeten en tamusement

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Brazilië, deel 2

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2008

Jassen, Jezus & dropjes

06 Augustus 2008

Nog maar 11 dagen!

02 Augustus 2008

Vrijwilliger gezocht!

31 Juli 2008

Een enerverende week

21 Juli 2008

Ik ben gelukkig...
Jana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 59076

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Australië, het land Down Under

25 April 2011 - 05 November 2012

Ierland

09 April 2011 - 24 April 2011

From Russia With Love

01 Juli 2009 - 01 September 2010

Stage & Erasmus

28 Juni 2008 - 18 Augustus 2008

Brazilië, deel 2

Landen bezocht: