Dwalende zielen deel II - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Dwalende zielen deel II - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Dwalende zielen deel II

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

12 Augustus 2007 | Slovenië, Ljubljana

Gisteren hadden we al besloten om nu toch eens eindelijk fietsen te huren. Voor 5 euro kun je hier in Ljubljana een hele dag rondtoeren op je bicicleta. Dus daar gingen we. Nadat we met veel pijn en moeite ergens hadden kunnen ontbijten. Mysterieus genoeg was overal het brood op. Het bleek heeeeeel druk! Maar dat konden we ook wel zien aan alle standjes, er was een vlooienmarkt of zo. We bestudeerden de verschillende fietsroutes en besloten de route van 40 kilometer over het platteland te nemen.

In het begin leek het een bewolkte dag te worden, maar al na een paar minuten fietsen bleek het toch wel warm en vlak daarna brak er warempel een stevig zonnetje door (zie ook: mijn knalrode schouders, neus en armen!) In de eerste 2 km van de route waren we al ongeveer 6 keer verdwaald. Maar met een beetje hulp van Willeke belanden we toch op het goede pad. Of dat dachten we toch. Want na een half uur fietsen snapten we er niks meer van. Maar omdat we ervan overtuigd waren dat we op de goede weg zaten, fietsten we vol goede moed verder. Er stond ook een lekker windje dus we vonden het wel best allemaal. We reden op een overhard hobbelweggetje en waren the shack settlement (whatever that may be) gepasseerd en waren nu opzoek naar de t-splitsing zodat we met onze fiets in de nek de Ljubljanika-rivier konden oversteken. Een uur of anderhalf later kwamen we aan het einde van de weg en hadden we nog steeds geen t-splitsing gevonden. We hadden er de pest in, waren moe en het verdwalen helemaal zat. Met behulp van de kaart vroeg ik aan een stel bouwvakkers waar we ons approximatly bevonden. Een half uur later stonden we weer in hartje Ljubljana. We stortten ons op een terrasje en bekeken de acrobaten (nu hebben we zowat het hele circus gehad: clowns, paarden, acrobaten) waarna we tot de conclusie kwamen dat we misschient toch wel op de goeie weg zaten en dat we als we langs de bouwvakkers waren gereden we waarschijnlijk bij de rivier waren uitgekomen. Maar we hebben wel veel gezien van het Slovenische natuurschoon!

Na een tijdje te hebben gerust op het terras en ik een stadsroute op de duidelijke kaart van de tourist office had uitgetekend omdat we nog wel meer wilden zien en nog zeeen van tijd hadden, zijn we via het hostel door de stad gaan fietsen. Ik vind het hier geweldig en ik raad het iedereen aan! Het is goedkoop, gezellig, er is van alles te doen en als je zelf geen zin hebt om iets te doen, dan ga je op een terrasje zitten kijken naar de vele mensen die van alles doen! I think I'm in love... :)

Morgen is alweer de laatste dag en dat vinden we allebei heel jammer. Persoonlijk had ik nog wel veel meer van Ljubljana en omgeving willen zien. Ondanks dat we misschien vandaag wel meer hebben gezien dan ons lief was! En het is gewoon jammer dat we weer terug moeten naar la Holanda. Waar het volgens mijn bronnen verschrikkelijk weer is... Maar ja, eerste gaan we morgen nog genieten van LjublJANA.

Besooooooooo

• 10 Juli 2008 - 22:24