Een enerverende week - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Een enerverende week - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Een enerverende week

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

31 Juli 2008 | Brazilië, Fortaleza

De afgelopen week was een week van ups en downs en veel gereis (nog meer!)

Donderdag om 2 uur ´s nachts kwam ik aan in Fortaleza. De hele familie sliep al, behalve mijn host Taty. Dus wij gingen ook maar naar bed. Hoewel we nog ongeveer anderhalf uur hebben liggen kletsen.

De volgende ochtend bleek al snel dat ze diezelfde avond nog naar het strand zouden gaan omdat ze op het laatste moment toch nog over een huisje beschikte. Ik mocht in het huis blijven, wat ik ook wilde, want zaterdag trad Ivete Sangalo op. Daar wilde ik per se heen! Maar dan zat ik daar in mijn eentje in dat huis. Niet echt ideaal. Dus na een noodoproep zat ik nog voor Taty goed en wel naar het strand was vertrokken in huis bij Patricia. Geweldige mensen!

De volgende avond gingen we partyen op Fortal: carnaval buiten het seizoen. Super!!! Voor R$10 (kun je het je voorstellen? 4 euro!) zaten we in de pipoca (popcorn) en hadden we een mooi uitzicht op alle wagens met daarboven op de bands/zangers, in totaal 3.

Maar pipoca is wel een beetje gevaarlijk. Aangezien iedereen het kan betalen komen er dus ook veel mensen om telefoons & camera´s te stelen. Dus terwijl ik heel onschuldig foto´s stond te maken van Ivete Sangalo, verschijnt er ineens een hand in mijn blikveld die dus mooi mijn camera pakt! Gelukkig was ik voorbereid en had ik hem met twee slagen om mijn pols vastgemaakt (de camera).

Achteraf bleek dat er vier mannen waren die het op mijn camera hadden gemunt. Acht paar handen probeerden mijn camera respectievelijk te jatten of vast te houden, want Camila, Patricia en Júnior hadden zich ook op mijn camera gestort om maar te zorgen dat hij niet werd gejat. Er stond een man in mijn oor te schreeuwen: "Hou hem vast! Hou hem vast!" Dus dat deed ik maar. We zijn er allemaal zonder kleerscheuren en met camera vanaf gekomen, alleen Patrica had geen slippers & oorbellen meer...

De volgende ochtend na vier uur slaap ging ik naar Jericoacoara, een heel bekende badplaats. Maar dat ging niet helemaal zoals gepland. Ik was een beetje ziekjes, ik voelde me ineens heel alleen en er was naast het strand niks te doen. En strand in je eentje is niet echt spannend. Dus ik ben wel geteld één dag gebleven. Op het moment dat ik besloot toch eerder terug te gaan naar Fortaleza voelde ik me meteen een stuk beter!

Terug in Fortaleza was alles ook meteen een stuk beter.

Gisteren zijn we naar het Nederlandse fort geweest, want (geschiedenisles!) Fortaleza is gesticht door de Nederlanders en heette eerst Fort Schoonenburch. Dit is met name grappig omdat alleen Nederlanders dit woord kunnen uitspreken! Er was daar iets te doen in verband met die Nederlanders die voet aan wal zetten. Maar noch Patricia noch ik hebben het helemaal begrepen. Maar: veel foto´s genomen en het was echt lollig. Vooral omdat de Nederlanders enorme hoofden hadden!

Als alles goed gaat en we een lift scoren, gaan we vandaag naar het Cachaça Museum en vanavond ga ik naar João Pessoa.

Zijn jullie al aan het aftellen? Want over 17 dagen ben ik terug... Is mijn "welkom terug"-feest al gepland? (Hint: ik land ´s ochtends op Schiphol.)

  • 31 Juli 2008 - 19:57

    Erica En Yayla:

    Hoi dochter en vriendin,
    Samen lezen we nu je avonturen en zijn in shock!! Wie wie is weten we niet, dat je bent aangevallen klinkt stoer, zeker omdat je het hebt overleeft. Was zeker wel warm/ heet/ benauwd/ enzovoort.
    groeten van ons beiden en van Michelle die nu aan het douchen is?

  • 01 Augustus 2008 - 08:38

    Ineke:

    Hoi lieve Jana,
    het blijft spannend en leuk om je reisverhaal te volgen.
    Zeg had je niet beter je camera kunnen wegstoppen inplaats zo met je leven te spelen.......
    Maar goed dat je zo slim was om het bandje om je pols te doen..slimme meid.
    gr. van mij en geniet er nog maar af...

  • 01 Augustus 2008 - 12:31

    Willeke:

    inderdaad een enerverende week!! voor ons ook we, we zijn blij dat we morgen vrij zijn en dan eindelijk naar Idra te kunnen. Alleen op het strand is inderdaad niets dat heeft Renee ook ondervonden..al die grieken die haar aan bekijken waren. Ik ga zo ook lekker even van de zee en het strand genieten (Samen met Laura (USA)).

    Nahdaan,
    Willeke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Fortaleza

Brazilië, deel 2

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2008

Jassen, Jezus & dropjes

06 Augustus 2008

Nog maar 11 dagen!

02 Augustus 2008

Vrijwilliger gezocht!

31 Juli 2008

Een enerverende week

21 Juli 2008

Ik ben gelukkig...
Jana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 58958

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Australië, het land Down Under

25 April 2011 - 05 November 2012

Ierland

09 April 2011 - 24 April 2011

From Russia With Love

01 Juli 2009 - 01 September 2010

Stage & Erasmus

28 Juni 2008 - 18 Augustus 2008

Brazilië, deel 2

Landen bezocht: