De volgende aflevering - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jana Schoot - WaarBenJij.nu De volgende aflevering - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

De volgende aflevering

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

18 Juli 2009 | Portugal, Lissabon

Inmiddels ben ik al twee weken in Portugal. Ongelofelijk... Ik heb:
- de ambassadeur ontmoet!
- Verder is het interview afgelopen woensdag zeer goed gegaan. Ik had wel wat problemen met het verstaan van die arme man, dus af en toe zat ik heel moeilijk te kijken. Maar ik weet alles wat ik weten moet. De volgende stag, het op papier zetten, verloopt vooralsnog wat minder soepel. Alle informatie zit nu in mijn hoofd, maar komt er nog niet uit. Om in de woorden van Anke (stagebegeleider) te spreken: "Je hebt nog even."
- Ook het contact met de huisgenoten verloopt soepeler. Gelukkig! Vorige week zag ik het echt niet zitten dat dat zou gebeuren, maar ik had het verkeerd :) Ik ben er achtergekomen dat ik veruit de jongste ben, wat ik een hele vreemde ervaring vind... Dat wil niet zeggen dat ik de "baby" ben, want toen we afgelopen donderdag met zijn vieren naar Harry Potter gingen, stond Hélio nog enthousiaster van het ene been op het andere te springen dan ik.
- Als laatste om iedereen die in april met mij in Portugal was jaloers maken:

FUI VER A PRAIA :D

Inderdaad, ik heb het strand "gezien"! En ondanks factor 50 verbrand... Volgens Prisila en Pamela (vriendinnen uit Brazilië - ik weet niet hoe het komt, maar letterlijk overal waar ik kom duikelijk ik een Braziliaan op! Het stikt er hier van!) is het goed om de eerste keer te verbranden want dan word je de tweede keer mooi bruin. Nou, ik weet dat zo net nog niet...

- Vanavond gaan we naar de Bairro Alto om een feestje te bouwen. Party like a Brazilian!

Dat was het voor nu. Hasta la pasta, tot de volgende vila!

Liefs,
JANA

  • 18 Juli 2009 - 18:19

    Erica En Luc:

    mooi bruin is niet lelijk maar rood kan zeer pijnlijk zijn.Zorg maar gewoon goed voor je huid (en voor de rest van jezelf)!
    Prettig weekeinde en ik /wij blijf/ blijven je trachten te bellen!!!

  • 19 Juli 2009 - 13:29

    Mieke-nelie:

    zondag 19 juli pas een reactie. Ik ben toch wel benieuwd hoe de ambassadeur was en of-ie knap was. En misschien wel lekker ... bruin ? En heb je portugees met hem (haar ?) gesproken of je moederstaal ?

  • 20 Juli 2009 - 11:07

    Annika:

    :-) ¡Qué bien!

  • 20 Juli 2009 - 11:24

    Jennemieke:

    Dag nicht!

    Geniet van dat leuke land waar ik zo vaak ben geweest!

    Groet Jenn

  • 21 Juli 2009 - 10:37

    Willeke:

    hei lieve jana..
    jij vermaakt je wel! Ik ben inmiddels al in griekenland (sta zo op internet!) en het is wennen..en moeilijk te omschrijven wat ik voel..

    Ik mail je snel!
    Willeke

  • 04 Augustus 2009 - 17:25

    Mieke-nelie:



    Hoi Jana
    Hoe staat het leven nu in Lissabon ? Het is intussen augustus en je bent er dus al weer vier weken, Nog spannende verhalen ??? Hier is het weer rustig, na die beroemde Tilburgse Kermis in juli met bijna 1,5 miljoen bezoekers (zeggen ze). Doei ...

  • 05 Augustus 2009 - 19:44

    Marry En Leon:

    Lieve Jana
    Wat heb jij een schitterende stijl van vertellen,schrijven over wat jij beleefd. Misschien moet er maar eens een boek : "gebundelde verhalen van JANA" verschijnen . Wij genieten ervan en hartelijk dank voor je info. All The berst , liefs Marry en Leon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 58950

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Australië, het land Down Under

25 April 2011 - 05 November 2012

Ierland

09 April 2011 - 24 April 2011

From Russia With Love

01 Juli 2009 - 01 September 2010

Stage & Erasmus

28 Juni 2008 - 18 Augustus 2008

Brazilië, deel 2

Landen bezocht: