Waar ben ik nu beland?! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Waar ben ik nu beland?! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Waar ben ik nu beland?!

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

09 Juli 2009 | Portugal, Lissabon

Op:

Avenida Elias Garcia, n. 130 - 3o andar
1050-101 Lissabon
Portugal

Tel: 00351925319880

Het zal jullie plezieren om te weten dat ik een boel ruimte heb om jullie allemaal te ontvangen. Die ruimte is weliswaar op de grond en jullie zullen toch echt voor jullie eigen bed moeten zorgen, maar dat zijn allemaal details!

Het werk op a Embaixada da Holanda is zeer plezierig. Zoals sommige van jullie al weten heb ik mijn eigen kantoor. Natuurlijk is dat lichtelijk overdreven, want ik zit in de bibliotheek. Anderzijds toch ook weer niet, want er zit hier niemand en het is mijn plek. Ik heb een groot bureau met computer, printer, scanner en telefoon tot mijn beschikking. Jazeker, men belt mij hier...!
Mijn werk bestaat uit het opstellen van een landendossier Portugal voor het Nederlands Theater Instituut (www.tin.nl) waarin de mogelijkheden voor Nederlandse theatermakers, etc. in Portugal uit een te zetten. Inmiddels heb ik me helemaal ingelezen in het onderwerp en heb ik al vragenlijsten opgesteld voor de komende interviews (a.s. woensdag). Ik moet zeggen dat ik daar wel enigszins zenuwachtig voor ben. Die interviews vinden natuurlijk plaats in het Portugees. Portugees in Portugal is echter geen Portugees in Brazilië. De laatste variant is stukken gemakkelijker te verstaan. Gelukkig zal ik daar niet alleen zitten, maar het is wel mijn taak om het interview te leiden. Ik heb er wel vertrouwen in, hoor, alleen een beetje zenuwen! Het is ook wel heel officieel allemaal.
Een beetje jammer vind ik het dat ik de ambassadeur nog steeds niet heb ontmoet (hij is er gewoonweg niet), zijn plaatsvervangster echter wel. Er werken hier zo´n 19 mensen, waarvan 17 vrouwen. Onverwacht, hè! Ik vind van wel, want eerlijk is eerlijk: het politieke wereldje wordt nou niet bepaald overspoeld door vrouwen.

Nou, dit was een kleine update. Ik ga nu weer aan het werk, want ja, ik moet nog een half uur! Morgen is de laatste werkdag van de week, van 8-14u. Dat betekent dat ik rond half zeven moet staan en dat er geen pauze is... Daar staat tegenover dat we de middag vrij zijn!

Nog een dingetje: print iemand dit uit voor oma? (En nou niet allemaal gaan printen! Even overleggen.)

Liefs,
JANA

  • 09 Juli 2009 - 15:59

    Annelies:

    Het klinkt allemaal super, heb je mooi voor mekaar gekregen rooie!
    Ik verwacht nu wel een paar foto's van jouw paleisje :)

    Sebiet verder inpakken, whoeoe spannend, morgen rond deze tijd bevind ik me al op Russisch grondgebied!! :p:p

    !
    (dikke kus!)

  • 09 Juli 2009 - 18:24

    Sabine:

    Leuk... Veel succes met je interview woensdag en ik vind dat printen wel een goede taak voor mijn moeder...

  • 10 Juli 2009 - 11:21

    Mieke-Nelie:

    En ? Heb je intussen al kennis gemaakt met de Ambassadeur ? (meneer of mevrouw ?) Ben benieuwd. Ook benieuwd wat dit vrije weekend - allemaal - gaat doen. Of gewoon de stad Lisbao onveilig maken ? Het printje voor Oma lukte trouwens niet (door het lettertype ? Trebuchet MS ) I don't know

  • 11 Juli 2009 - 07:44

    Rozanne:

    Leuk joh!
    Veel succes met de interviews dan;)
    En veel plezier daar natuurlijk!

    Kusjes

  • 11 Juli 2009 - 14:47

    Renee:

    Klinkt allemaal idd officieel maar ik ben ervan verzekerd dat het helemaal goed gaat komen

    kusss
    vanuit Aegina

  • 12 Juli 2009 - 10:35

    Erica:

    je tante heeft het uitgeprint voor je oma!
    Nu je een 'boel'ruimte hebt, zullen we het overwegen. Welke afmetingen heeft de kamer...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 59107

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Australië, het land Down Under

25 April 2011 - 05 November 2012

Ierland

09 April 2011 - 24 April 2011

From Russia With Love

01 Juli 2009 - 01 September 2010

Stage & Erasmus

28 Juni 2008 - 18 Augustus 2008

Brazilië, deel 2

Landen bezocht: