Geen nieuws is goed nieuws - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Geen nieuws is goed nieuws - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Geen nieuws is goed nieuws

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

23 Oktober 2009 | Portugal, Lissabon

Dag allemaal,

Het is inmiddels alweer een hele tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen, maar: geen nieuws is goed nieuws. En het gaat goed, hoor! Inmiddels is het tot ons allemaal doorgedrongen dat er toch ook wel iets voor school moet gebeuren en, eerlijk is eerlijk, dat is toch wel een beetje een dooddoener. Deze week had ik een test en een essay van vijf pagina's die moest worden ingeleverd. Volgende week is er een andere test en over twee weken nog een essay. Tegen dan zullen er ook wel weer andere dingen op het programma staan. Ook zijn er vakken waarvoor kleine opdrachten moeten worden gedaan, een tekstje schrijven over de geschreven vs. de gesproken taal bijvoorbeeld. Dat is een stuk leuker en mijn huisgenoten zijn zo lief om me te helpen om mijn Portugees te perfecioneren.

Daarnaast gaat ook het Erasmusleven non-stop door. Elke dinsdag is dé Erasmusparty van de week, maar elke dag kunnen we in de Bairro Alto terecht voor een drankje (niet dat we dat dan ook elke dag doen ;)) Ik heb inmiddels een slaapgebrek en een alcoholprobleem (klein grapje). Desondanks hoeft niemand zich zorgen te maken, hoor!

Twee weken geleden was er een feest in het huis waar Cherissa en Tristan wonen. Dat was echt een compleet gestoord feest. Jullie willen helemaal niet weten wat daar allemaal is gebeurd. Maar persoonlijk vond ik dat het wel de moeite van het herhalen waard was, zij het misschien iets minder extreem. Dus ik stelde dat voor aan mijn huisgenoten en die zagen dat ook wel zitten.

En zo geschiedde het weekend daarop...
En laat dat nou net het weekend zijn Mieke, Aurélie en Fien (Maf) besloten mij met een bezoekje te vereren. Ze waren hier vrijdagavond en we zijn uiteraard gaan sightsee-en en hebben pastéis de Belém gegeten. Het feest vond plaats op zaterdag. We hadden sangria en caiparinha (Braziliaans alcoholhoudende drank dat lijkt op mojito, voor de kenners) en een heleboel bier. Het eigenlijke plan was dat iedereen een man of zes zou uitnodigen en dat die allemaal dan ook weer drinken zouden meenemen. Wat er eigenlijk gebeurde was dat ik de halve wereld had uitgenodigd (zeg maar iedereen die ik de dinsdag daarvoor in de Bairro was tegengekomen) en de rest niemand. Het was dus naast een zeer zatte bedoeling eveneens een zeer internationale. En leuk dat het was! Er heeft zich niks voorgedaan dat het daglicht niet kan verdragen: er is niks gestolen, niks kapot gegaan en er heeft niemand overgegeven (dat wil zeggen, niet in ons huis!)

Dit weekend gaat was rustiger zijn. Gelukkig! Misschien een dagje dierentuin of naar de surfkampioenschappen in Peniche en daarnaast een beetje huiswerk. Ik kan echter niet beloven dat er geen drank aan te pas zal komen. Dus, om nog maar even terug te komen op de titel, geen nieuws is goed nieuws!!!

Heel veel liefs,

JANA

  • 23 Oktober 2009 - 20:51

    Mieke:

    hey, ben je niks vergeten te vermelden? Ik meen mij toch nog iets te herinneren van dat weekend..

  • 23 Oktober 2009 - 20:56

    Aurélie:

    Jaaa Jana is stiekem koekjes gaan eten in de voorraadkast...

  • 24 Oktober 2009 - 00:41

    Luc Van Der Schoot:

    wat leuk dat het geen nieuws is goed nieuws zoveel nieuws bevat en dat allemaal ten bate van jouw bachelor

    wat een goed nieuws

    gegroet

    Luc etc enz en zen etc

  • 25 Oktober 2009 - 18:06

    Erica:

    vandaar die korte telefoongesprekken................................

  • 26 Oktober 2009 - 09:41

    Luc Van Der Schoot:

    bij bezochte landen dient daar ook niet Finland bij te staan

  • 26 Oktober 2009 - 09:44

    Luc Van Der Schoot:

    in minder dan 125 dagen terug. we moeten in traningskamp om zoveel weer aan te kunnen???!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 58941

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Australië, het land Down Under

25 April 2011 - 05 November 2012

Ierland

09 April 2011 - 24 April 2011

From Russia With Love

01 Juli 2009 - 01 September 2010

Stage & Erasmus

28 Juni 2008 - 18 Augustus 2008

Brazilië, deel 2

Landen bezocht: