Oostblok Express reporting live from Bratislava. - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Oostblok Express reporting live from Bratislava. - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Oostblok Express reporting live from Bratislava.

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

07 Augustus 2007 | Slowaakse Republiek, Bratislava

This is your reporter Jana van der Schoot. Het is nu 23:15u, lokale tijd. Zo'n 3 kwartier geleden stonden we nog op Bratislava Hlavna Stanica. Aangezien het al laat was en de treinreis behoorlijk lang (hoewel kort in vergelijking met de anderen!) hebben we een taxi genomen naar het hostel. Uiteraard zijn we ook, toeristen, behoorlijk afgezet door de taxichauffeur. Om chagerijnig van te worden!

Maar nog even terug naar de dag van vandaag. Praag is echt een superstad! Ik raad iedereen aan er een keer heen te gaan (maar kies wel effe een ander hostel, een schoon bijvoorbeeld...) Het is zeker de moeite waard, je kunt je er ook gemakkelijk een week of zo vermaken. Anderhalve dag is eigenlijk te kort.

Cultureer onderlegd als we zijn, hebben we vandaag musea bezocht. Twee om precies te zijn. Het eerste museum waar we heen gingen was het Franz Kafka Museum. Daar wilde ik heel graag heen omdat hij een zeer bekende schrijver is. Het was zeer interessant maar ik zal jullie niet met de details lastigvallen. Dat doe ik wel met de foto's en met het boek dat ik daar heb gekocht van Franz, "The trail". Daarna wilde we gaan waterfietsen, maar het was bloedheet en we hadden nog maar drie uur ofzo. Dat wisten we niet zeker, we hadden geen tijden opgeschreven van hoe laat de trein ging. Maar no worries! Dus zijn we naar het Andy Warhol-museum gegaan, dat uiteindelijk een zaal bleek te beslaan. Maar goed, we hebben Elvis & Marilyn weer eens gezien ;)

In Bratislava blijven we 3 nachten en drie dagen. We hebben een kamer voor onszelf en ook een buffet met uitgebreid pizzamenu...

Jullie horen van mij!