Wenen weende bij ons afscheid... - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Wenen weende bij ons afscheid... - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Wenen weende bij ons afscheid...

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

10 Augustus 2007 | Oostenrijk, Wenen

Dag 6, Wenen:
Uiteraard misten we de geplande trein van 11u... Maar we zijn op vakantie dus zonder gedoe stapten we op die van 12u. Stipt om 13u arriveerden we in de Oostenrijkse hoofdstad. We zochten de metrostop voor de Prater en gingen daarna een uur zitten kijken naar de pony's. Nadat ze pony-pauze kregen, besloten we de rest te gaan ontdekken. Twee hotdogs, een hele enge attracties (misselijk en vastbesloten om dit nooit meer te doen, kwamen we eruit) en een boel slenteren later, zaten we weer op het bankje naar de pony's te kijken!

Ondat we toch ook wel wat meer van de stad wilden zien, we er pas net waren en de laatste trein rond 3u 's nachts gaat, zijn we de rest van de stad onveilig gaan maken. We hebben heel wat gezien, geen idee hoe het allemaal heet en wat het allemaal was, maar het was wel mooi! Op het station hebben we nog respectievelijk een broodje doner en een broodje ham gegeten. Het regende en het donderde en het bliksemde, Wenen weende bij ons afscheid...

Dag 7, Bratislava:
Grrr, check out is at nine! Dus om half 9 rolden we ons bed uit, gelukkig zijn we slim en hadden we gisterenavond de tassen al gepakt. Dus met twee duffe koppies zaten we in de gezamelijke ruimte met alle andere slaperige uitcheckers boven ons ontbijt.

De enige attractie die we nog niet hadden gezien in Bratislava, was het presidentieel paleis. Dus daar begaven we ons naar toe. Maar het miezerde en het was koud. Het leek Nederland wel! Dus van ons geplande luierdagje (dat wil zeggen: souveniertjes shoppen en lui in de zon liggen) viel letterlijk in het water. Dus toen zijn we maar naar het winkelcentrum gegaan. Dat is echt een enorm ding, gebouwd voor toeristen. Volgens Willeke met name voor de Russen want die betalen in hun eigen land veel belasting over alles, dus die gaan graag op shop-vakantie. Maar eigenlijk verveelden we ons al vrij snel en toen zijn we maar gaan poolen :) Dat was wel leuk. Na nog een rondje sightseeing langs Bratislava-aan-de-overkant-van-de-Donau, zitten we nu braaf te internetten in ons hostel. Zo meteen gaan we iets eten, dan gaan we nog even voeier en drinken inslaan voor de lange, lange nacht die voor ons ligt.

Morgen meer over de treinreis from hell. Maar lol hebben we wel!!!