Vaar Wel - Reisverslag uit Blanchardstown, Ierland van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Vaar Wel - Reisverslag uit Blanchardstown, Ierland van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Vaar Wel

Door: ouidepuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

04 Oktober 2012 | Ierland, Blanchardstown

Dit zal waarschijnlijk mijn laatste bericht op deze site zijn. Wat betreft de aanstaande reis die Anton en ik gaan maken zal ik in ieder geval hier geen verslag uitbrengen. Niet getreurd - ik zal wel ergens anders (in het Engels) verslag uitbrengen van onze avonturen: ouidepuis.wordpress.com. Die blog zal op een andere manier zijn opgebouwd, maar daar komen jullie nog wel achter :)


Het is al lang geleden dat ik jullie fatsoenlijk op de hoogte heb gesteld van mijn avonturen in de Grote Buitenwereld. Daarom bij wijze van afsluiting een overzicht van 2012. Of eigenlijk begin ik bij Kerst 2011, want dat is, vind ik persoonlijk, toch ook wel de moeite van het vermelden waard:

Annika was inmiddels al zo'n twee maanden woonachtig bij mij om de hoek (letterlijk). Mama, papa en Anton waren op het vliegtuig gestapt voor een bezoekje. En ook Renee had zich ingesteld op Annika's bank voor een paar weekjes Ierland. Met z'n allen zijn zij toen bij mij gekomen voor het Kerstdiner. Persoonlijk vond ik dat behoorlijk geslaagd. Niet in de laatste plaats omdat ik lekker had gekookt...!

Met oud en nieuw ben ik vertrokken naar Italië om mijn Italiaanse vriendinnetje Chiara te bezoeken. Ik ken haar van mijn Erasmustijd in Lissabon. Zij woont in de buurt van Milaan, maar we hebben oudejaarsavond in het strandhuisje van vrienden van haar doorgebracht. Voordat we daarheen zijn vertrokken hebben we echter wel Het Laatste Avondmaal van Leonardo Da Vinci gezien (http://www.da-vinci-code.nl/codex2.html).

Vervolgens begon ik op 9 januari aan mijn nieuwe baan bij PayPal (www.paypal.nl). Na tien maanden kan ik zeggen dat dat absoluut succes was. Ook vind ik het wel een beetje jammer dat ik wegga... En mijn teamleader denkt er net zo over.

Maar weggaan is het devies! Dus vertrekken Anton en ik op 5 november vanaf Amsterdam via Moskou en New Delhi naar Kathmandu, de Nepalese hoofdstad. Dan hebben we eerst even een paar dagen niks om te acclimatiseren. Daarna nemen we deel aan een taal- en cultuurcursus volgen georganiseerd door de organisatie waar we vervolgens vier weken vrijwillig voor gaan werken. Dit is het project: http://www.rcdpnepal.org/volunteer_nepal/environmental_conservation_nepal.php. Daarna vertrekken we voor vijf weken de bergen in.

Als ons visum verloopt, gaan we met de trein naar/door India. Het verlopige reisschema is (volgens mij): New Delhi, Agra (Taj Mahal), Bombay/Goa en als uiteindelijk eindpunt op 5 maart Chennai, in het zuidoosten. Dan vliegen we namelijk naar Ho Chi Minh Stad in het zuiden van Vietnam.

Daar hebben we dan iets minder dan een maand de tijd om ons naar het hoge noorden, zijnde Hanoi, te begeven. Omdat het vliegtuig dat ons naar Melbourne (via China) zal transporteren daar vertrekt op 2 april. Dat gaat wel goedkomen, vermoed ik, aangezien internet mij vertelt dat er een rechtstreeks spoorlijn ligt van noord naar zuid die ons in een paar etmaal kan transporteren (http://www.seat61.com/Vietnam.htm#Northbound%20timetable).

En dan zijn we dus in Australië... Wat er daar gaat gebeuren laten we nog even aan het lot over. Dat duurt nog zó lang!

Natuurlijk is er tussen 9 januari en 5 november nog wel het een en ander gebeurd. Ik heb namelijk nog een keer bezoek gehad van mama en papa. Nog twee keer bezoek gehad van Anton. Bezoek van Fien. Ik ben jarig geweest. Weekendje Wicklow Mountains met collega's. Team Nights Out. Een superawesome verjaardagsfeestje. Cliffs of Moher bewandeld. Shannon, Galway, Howth en Bray bezocht. Sigaren gerookt. Chicago the musical gezien. Wederom afscheid genomen van Annika. Lissabon onveilig gemaakt met Annelies en Wouter. In Nederland geshopt voor de reis met Anton (rugzak, matje, eetgerei, slaapzak, schoenen, you name it). Teveelomoptenoemen.


Vergeet dus niet: ouidepuis.wordpress.com

  • 06 Oktober 2012 - 11:23

    Luc Van Der Schoot:

    Jana,

    Hert is dat ik onderdeel ben van jouw vertelling. Anders was ik al buiten adem geraakrt van de vele reizen, tripjes en uistapje die wij, als ouders, gedeeltelijk mee hebben gemaakt door jou zijn ondernomen.
    Dat jij daarnaast oo niog tijd hebt om te werken is ook een knappe.
    Maar toch ...

    Alle voorspoed met wat jij zowel met als zonder Anton gaat ondernemen.
    Het reisverslag alleen al is de moeite van de verwachting waard


    gegroet, aju en avé


    Luc vader initiator etc enz

  • 07 Oktober 2012 - 20:36

    Erica M.:

    Leuk zoals je schrijft. Vol verwachting klopt mijn hart naar jullie reis. Alle goeds en tot spoedig.

  • 10 Oktober 2012 - 15:30

    Ineke:

    Leuk en tegelijk interressant om weer een verslag van je te lezen.......anders wel aardig moeilijk om bij te houden waar je bent en wat je doet.....ha ha.
    Hoop je volgende verslagen wel geheel te kunnen volgen hoor als ze in het engels gaan...........

    Wens jouw en Anton hiervandaan alvast een geweldige tijd toe!!!!

    als ik de plannen lees kan ik zelfs een beetje jaloers worden.................wat een uitdaging gaan jullie aan.
    Heel veel plezier...........ENJOY.........maar ook sterkte voor de moeilijke momenten........wel geweldig zoiets met je broer te kunnen doen!!!!

    gr.ineke

  • 12 Oktober 2012 - 14:15

    Mieke-Nelie Van Der Heijden :

    Ik wens Anton en Jana een hele goede, inspirerende en geweldige reis ...
    Een uitdagende onderneming, als broer en zus, samen zo'n wereldtrip te gaan maken ...

    En eenmaal Down Under moeten jullie van mij zeker de groeten doen aan familieleden, die
    jullie daar zeker zullen ontmoeten en die ik in december 2011 nog allemaal op de
    bruiloft van Jordan en Elkie heb ontmoet:
    o.a. Anna, Brian, Annet, Martin, Carol, Aaron, Jen, Sabine junior, Mathew, Louisa, Jonno, Isac, Ari, Steven, Leila, Blake, Reg, Pete, THom and Will (de laatste vier wonen in de Blue Mountains !)...

    Fijne reis, behouden thuiskomst !
    (tante) Mieke-Nelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1636
Totaal aantal bezoekers 59037

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Australië, het land Down Under

25 April 2011 - 05 November 2012

Ierland

09 April 2011 - 24 April 2011

From Russia With Love

01 Juli 2009 - 01 September 2010

Stage & Erasmus

28 Juni 2008 - 18 Augustus 2008

Brazilië, deel 2

Landen bezocht: