Photo is 5 zloty - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Photo is 5 zloty - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Photo is 5 zloty

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

06 Augustus 2007 | Tsjechische Republiek, Praag

Nou, de tweede dag in Warszawa was heel leuk maar niet zo spannend. We wilden naar een concert (Chopin, maar daar kwamen we pas achter toen we er al zaten. Het was gratis). Het was best ontspannend, zo vijf minuten lang. Toen was het afgelopen... Daarna hebben we nog even onze eigen muziek geluisterd via de speciaal voor deze reis gekochte mp3-speler! Vervolgens zijn we teruggegaan naar de Oude Stad, waar we ruim een uur hebben zitten kijken en luisteren naar de geluiden die Poolse clowns uitstoten. Hou jullie maar vast, want ik heb foto's! :D

's Avonds om half 10 stapten we op de trein naar Praha (in Nederland beter bekend als Praag). Ik heb deze keer als een roosje geslapen. Met dank aan van die oordopjes die ik heb gekocht. Een minuut of tien voordat we aankwamen in Praha gaf Willeke mij een schop dat we er bijna waren. Ondertussen hadden we een paspoortcontrole gehad (en daar zijn we wederom op miraculeuze wijze doorheen gekomen!) en zijn de tickets teruggegeven en hadden de andere vier bewoners van onze couchette hun spullen gepakt. Zie Willeke denken dat ik wakker was en dat ik ondertussen de verloren nachtrust van de afgelopen dagen heb ingehaald.

Praha is compleet anders dan Warszawa. Warszawa is een opkomend land. Ze zijn nog herstellend van het communisme. Het is heel mooi nieuwoud. Want de stad was platgebombardeerd in WOII en wordt nu weer in oude stijl opgebouwd. Praha daarentegen is authentiek en is al jaren in trek bij de toerist. Waardoor er meer te doen is en er een lekker sfeertje hangt.

Mede doordat we er zo vroeg waren, hebben we al veel gezien van Praha. Deze heeft tot onze grote verrassing een zeer rijk Joods verleden (dat blijkt uit onder meer 6 synagoges). We hebben de Eiffeltoren beklomen (ja, Renee & Annika: deze keer tot aan het puntje te voet!!). Toen we uitgeput weer beneden zaten, hoorden we aan het grappige Engelse accent die de jongen naast ons had, dat hij ook Nederlander was (uit Breda). Dus hebben we een hele tijd zitten socializen met een Hollandse student en een Mexicaan genaamd Jorge uit Ciudad de Mexico.

Morgen bericht vanuit Bratislava!