Ik ben gelukkig... - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Ik ben gelukkig... - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Ik ben gelukkig...

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

21 Juli 2008 | Brazilië, Brasilia

Nu dat ik heb besloten om toch naar Ilha de Marajó te gaan ookal gaat er niemand met me mee! Even was er sprake van dat Juliana (ook van couchsurfing) met me mee zou gaan, maar die verdween ineens van de aardbodem. Jammer maar helaas. Morgenochtend om half 7 vertrekt de boot. Drie uur later ben ik op het grootste riviereiland ter wereld, bekend om zijn waterbuffels...! Op donderdag kom ik tegen het eind van de middag terug om vervolgens om 23:30u in het vliegtuig naar Fortaleza te stappen. Maar dat gaat helemaal goed komen!

Ik ben hier in Belém sinds dinsdag, maar het lijkt al veel langer! En dat in de meest positieve zin van het woord. Analucia is een geweldige host, ze heeft vakantie dus alle tijd van de wereld en daar profiteer ik flink van. We kunnen heel goed met elkaar op schieten en ze is uma brasileira atípica (een a-typische Braziliaanse) waardoor ze goed doorheeft hoe de Braziliaans maatschappij in elkaar zit. Ook heel fijn voor mij, want ik heb een boel vragen over de Braziliaan, zijn cultuur en doen en laten.

Mijn Portugees is inmiddels stukken beter dan de dag dat ik aankwam. Hoewel ik nog steeds veel fouten maken. Vaak omdat ik gewoon sneller denk dan dat ik praat. Het is heel vervelend dat ik soms woorden echt niet weet. Dat maakt de communicatie soms wel moeilijk. Grappig feit: mensen die veel met mij optrekken, zoals op dit moment Analucia, kunnen wanneer ik woorden niet (snel genoeg) weet mijn zinnen aanvullen met wat ik wil zeggen. Waarop ik dan antwoord: "Isto!" ("Inderdaad!") Het verstaan is stukken gemakkelijk. Iemands passieve woordenkennis is altijd groter dan zijn actieve, ook in de moedertaal.

Kortom: veel gezien, veeeel gelopen, veel geleerd, veel (heel veel) vrienden van Analucia en vreemden ontmoet. Ik heb al een bank in Fortaleza en in Soure verblijf ik in een pousada. Het volgende bericht zal komen vanuit Fortaleza.

Beijo!


  • 22 Juli 2008 - 15:15

    Mieke-Nelie:

    Toch nog regen ? Het lijkt NL wel... Maar vandaag, dinsdag de 22e, is dan toch de zon gaan schijnen (25 graden). En hij blijft voorlopig, een paar dagen (zeggen ze). Afwachten maar. Leuk voor de Tilburgse Kermis-bezoeker/st/ers !

  • 22 Juli 2008 - 19:00

    Willeke En Renee:

    Hier een berichtje vanuit de brandende zon, afgezien van het feit dat hij net is ondergegaan maar goed. Geweldig om te horen dat je het zo goed maakt en de foto's zien er ook zeer gezellie uit. Hier is het hard werken, veel stress en verantwoordelijkheden maar voor nu ff ontspannen!!!

    Kusss
    Willeke en Renee

  • 22 Juli 2008 - 20:42

    Myo:

    HOlaa Jana!! Aquí en España hace muy bien tiempo:) Hace muuuuucho calor!! Leuk om te lezen dat het goed gaat daar en dat je er toch in je eentje op uit trekt.. VERY NICE!!! Nou chica.. have fun en relaaaaaax!

    Besooooos

  • 23 Juli 2008 - 08:03

    Erica:

    het 'steeds veel fouten maken'zal best wel meevallen, jou kennende.
    Wat is er alweer zo bijzonder aan Fortalezie?
    In elk geval: veel plezier en pret! En denk er aan:
    doe geen dingen die je moeder ook niet zou doen!
    Vele kusjes en 'n omhelzing.......

  • 25 Juli 2008 - 15:04

    Frank:

    Hey Jana,

    Incrivelmente cool. Ik hoop dat dat portugees en anders doe je maar alsof. Blijft een coole reis, ik houd het in de gaten. Tip van de dag: geniet er van. Ik ben net terug uit de ardenne waar we een beetje gefietst hebben, was ook erg leuk maar ben nu wel doodop, dus ga ik ff slapen.

    Tabee,

    Gr. Frank


  • 30 Juli 2008 - 08:55

    Ineke:

    Geweldig om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Leuk om veel nieuwe mensen te ontmoeten,geniet van elk moment. Die foto's zien er wel heel gezellig uit. Wij vermaken ons ook prima. Ik heb nu echt vakantie!!!!!
    Liefs.TAKE CARE..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Brazilië, deel 2

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2008

Jassen, Jezus & dropjes

06 Augustus 2008

Nog maar 11 dagen!

02 Augustus 2008

Vrijwilliger gezocht!

31 Juli 2008

Een enerverende week

21 Juli 2008

Ik ben gelukkig...
Jana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 58937

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Australië, het land Down Under

25 April 2011 - 05 November 2012

Ierland

09 April 2011 - 24 April 2011

From Russia With Love

01 Juli 2009 - 01 September 2010

Stage & Erasmus

28 Juni 2008 - 18 Augustus 2008

Brazilië, deel 2

Landen bezocht: