Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Santo André, Brazilië van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Santo André, Brazilië van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

30 Juni 2008 | Brazilië, Santo André

Vertrokken vanaf Schiphol Airport om en nabij 21:00u (een half uur later dan gepland) op 28 juni 2008.

Herenigd met de Braziliaanse familie om en nabij 8:00u de volgende ochtend. Zij stonden al vanaf 6:00u op mij te wachten; mãe, pai, Carol en Terezinha.


* Pão de queijo (kaasbrood)

"Wil je iets eten?"
Ik: "Nee, dank je. Ik heb net ontbeten."
"Koffie dan?"
ik: "Ja, lekker."

(...)

"Ik heb toch maar pão de queijo voor je meegenomen. Dat vind je toch lekker? Twee voor jou."
IK: "Nou, toch bedankt!" (Vind ik ook heel lekker!)

(...)

"Nou, zullen we dan maar?"
"Wacht, we moeten nog even pão de queijo halen voor Jana, voor onderweg!" (Twee! Help, ik ontplof.)


* Pastel (soort gevuld bladerdeeg)

In de auto:

"Zullen we naar de markt rijden? Daar hebben ze de lekkerste pastel. Jana houdt van pastel. Hè, Jana?"
Ik; "Ja, maar ik..."
"Zie je, we gaan naar de markt om pastel te eten."

Later:

"We nemen nog een pastel voor je mee voor onderweg, goed?"
Ik: "Ik zit echt heel vol!"
"Voor straks."
Ik: "nou, okee dan..."
"Eentje maar?"


* O churrasco (de barbecue)

´s Middags was er een barbecue van AFS. Men herkende mij, ik herkende alleen de voorzitster. Heel gezellig met allemaal toekomstige uitwisselingsstudenten. Ik was op slag een beroemdheid: de uitwisselingsstudente die terug was! En die werd volgestopt met worstje, kip, varken, koe, aardbeientaart, notensnoepjes, torta holandesa (Nederlandse taart, maar wij hebben die niet, hoor) en nog veel meer...!


* A paderia (de bakker)

Vanochtend zijn mãe en ik naar de bakker geweest.

Mãe: "Als je iets ziet dat je lekker vindt, dan koop ik dat voor je!"

Zoals jullie begrijpen zat ik nog steeds vol van de vorige dag, maar omdat ik niet onbeleefd wilde zijn, heb ik toch maar iets uitgezocht. Jammie!


* Conclusie:

Ik zal tien à twintig kilo zwaarder zijn als ik terug ben in Nederland!

  • 30 Juni 2008 - 13:16

    Sabine:

    Ik wil ook pastel...

  • 30 Juni 2008 - 14:20

    Annika:

    Kan nu al niet wachten op je volgende bericht, muy divertido ;-) Lijkt me erg leuk om die mensen na zo'n tijd weer te zien.

    Nog veel plezier!
    -x- Annika

    P.s. Nederlands tentamen gehaald :-) Nog één te gaan...

  • 30 Juni 2008 - 16:18

    Kim:

    hahahaha chica! goed voor elkaar daar! surrogaatfamilie die lekkere dingen voor je koopt ;)

    veel plezier daar! en keep me updated!
    de kinnige groetjes!
    xxx

  • 30 Juni 2008 - 18:16

    Marry En Leon:

    Hoi Jana. Wat ben jij een heerlijke wereldmedium wat ons laat meegenieten van jouw wereldreis.
    Ontzettend leuk .
    Een hele fijne tijd daar in het verre voor jouw bekende en voor ons een nieuw land. Veel genieten en of schrijven over jouw zo geliefde land. Daar kijk ik naar uit . Voorals nu LEKKER Genieten.en och die kilootjes loop je er g ewoon weer af. All the best en groet. Marry en Leon.

  • 30 Juni 2008 - 19:01

    Erica:

    Leuk dat je zo hartelijk bent ontvangen,als een ondoorvoede Nederlandse!
    Hartelijke groeten aan de familie.

  • 30 Juni 2008 - 20:04

    Mieke-Nelie:

    Aan het eind van jouw reis zullen wij lezers heel wat Portugese woordjes rijker zijn, net als jij ... kilo's. Lijkt me geen probleem !

  • 30 Juni 2008 - 21:58

    Rozanne:

    Hoi hoi Jana!

    Leuk om even een berichtje van je te lezen^^

    Heeeeel veel plezier daar! Maar dat zal vast wel lukken:)

    Besos,

    Rozanne

  • 01 Juli 2008 - 08:20

    Yvonne En Ferdi:

    Hallo Jana,
    Wat leuk dat je ons op de hoogte houdt van je belevenissen. Heerlijk voor je dat je nu weer kunt genieten van je Braziliaanse familie. Wij wensen je van harte een heel goede tijd toe.
    Hartelijke groetjes
    van je tante Yvonne en oom Ferdi

  • 01 Juli 2008 - 10:51

    Willeke:

    hei lieve jana!
    fijn om wat van je te horen en ook toelie zegt hallo! Hij vermaakt zich hier prima alleen de hamster ziet het niet meer zitten met zo'n bewaker rond zijn kooi! Ik begin nu helemaal zin te krijg in de vakantie! Geniet daar in Brazilie en hoop snel wat van je te horen!

    Groetjes,
    Willeke

  • 01 Juli 2008 - 15:29

    Renee:

    Mijn reactie is; hahahahahaha een bericht had niet meer Jana achtig kunnen zijn. Veel plezier nog!!!

    kuss
    Renee

  • 01 Juli 2008 - 15:38

    Ineke:

    fijn dat je goed bent aangekomen. ik wil ook al dat lekkers. enjoylieverd. leuk om je verslagje zo te lezen. groetjes. veel plezier.

  • 01 Juli 2008 - 16:23

    Nonkel Pieter:

    ik begrijp nu, dat je aangekomen bent door al dat lekkers. Maar gelukkig is het wel veilig gebeurd. Nu zo ook nog vrijen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Santo André

Brazilië, deel 2

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2008

Jassen, Jezus & dropjes

06 Augustus 2008

Nog maar 11 dagen!

02 Augustus 2008

Vrijwilliger gezocht!

31 Juli 2008

Een enerverende week

21 Juli 2008

Ik ben gelukkig...
Jana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 59075

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Australië, het land Down Under

25 April 2011 - 05 November 2012

Ierland

09 April 2011 - 24 April 2011

From Russia With Love

01 Juli 2009 - 01 September 2010

Stage & Erasmus

28 Juni 2008 - 18 Augustus 2008

Brazilië, deel 2

Landen bezocht: