Halverwege les vacances - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Halverwege les vacances - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Halverwege les vacances

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

08 Augustus 2007 | Slowaakse Republiek, Bratislava

Vandaag is de 5e dag. Morgen ochtend om 9u in de morgen zijn we over vijf dagen thuis. Snap je?

Nadat we tot half 11 hebben uitgeslapen zijn we op een slakkengangetje opzoek gegaan naar een plekkie om te ontbijten. Uiteindelijk vonden we een pizzaria en hebben we heerlijk ontbeten. Daarna zijn we zo'n beetje de stad ingelopen. Eerst naar de Blauwe Kerk (jazeker, het is precies zoals je denkt: he-le-maal BLAUW!), die staat zowat naast het hostel. En daarna verder richting centrum. Toevallig kwamen we een kerk tegen, een kasteel op een hele hoge berg die we met gevaar voor eigen leven (dood door uitdroging, het is hier bijna 40 graden) hebben beklomen, nog wat dingen hier en daar en uiteindelijk: HET CENTRUM.

We vonden Bratislava maar wat stilletjes. Niet zo stil als Warszawa maar ook niet zo levendig als Praha. Gelukkig waren we weer eens te vroeg met ons onderdeel want tegen een uurtje of 4 vonden we de Oude Stad. En met de Oude Stad vonden we alle toeristen en de toeristische attracties die daarbij komen kijken. Wij blij!

Cultureel correct hebben souvenier geshopt en bij de McDonald's gegeten, vervolgens nog even rondgelummeld en nu zijn we dus in het hostel. Er staan twee jongens te wachten, dus ik moet gaan. Er staat een heel mooi oranje bordje met daarop: If someone is waiting, please limit your time to 15 minutes.

Stalk to you later!!

• 10 Augustus 2007 - 07:31

Annika:

Een blauwe kerk?! Hier zijn ze allemaal goudkleurig en met hoge uitzondering grijs (Avila) Ben benieuwd!
    Pizza & McDonalds... altijd lekker! Al ga ik vanavond weer voor de Tapas.

Nog veel plezier!
    Beso, Annika

P.s1 Groeten aan Willeke!
    P.s2 Over een paar minuten tentamenuitslag... Daarna siesta want gisteren uitgeweest tot 3 uur! Jullie nog uitgaansplannen?