Berichtje voordat ik van mijn stokje van de hitte! - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Jana Schoot - WaarBenJij.nu Berichtje voordat ik van mijn stokje van de hitte! - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Jana Schoot - WaarBenJij.nu

Berichtje voordat ik van mijn stokje van de hitte!

Door: Oui depuis

Blijf op de hoogte en volg Jana

08 Juli 2008 | Brazilië, Manaus

Zaterdag was D-day. Want met behulp van Marília, haar vriendje Rafael, de ANWB Credit Card Service en Terezinha's credit card boekte ik een enkeltje Manaus, de hoofdstad van de Amazonas.
En daar ben ik nu.
Ik had slechts een dikke twee uur vertraging dus ik mocht niet klagen. Vorige jaar was er immers een crisis en liepen de vertragingen op tot tien uur of een dag... Het eerste wat me opviel was dat het hier zo ongeveer 100 graden in de schaduw is. Niet om uit te houden! Het tweede is dat ze hier nog slechter rijden dan in São Paulo (en ik dacht al niet dat dat mogelijk was!) Je gelooft het gewoon niet. Mijn internationale rijbewijs blijft mooi thuis!
Ik heb al een rondje gelopen door de stad. Ik ben er nog niet uit of ik het hier helemaal geweldig vind of helemaal niet. Aangezien ik hier nog een weekje blijf (feitelijk totdat ik vind dat het tijd is om de boot te pakken naar Belém) zal ik daar nog wel achterkomen. Vooralsnog neig ik naar negatief. Morgen ga ik de boel nog wat beter verkennen, overmorgen heeft men een boot voor mij geregeld en ga ik de wonderen des regenwouds verkennen. Onder andere 'o Encontro das Águas' (vrij vertaald: de samenkomst van de rivieren), waar de Rio Negro (zwart water) en de Rio Solimões (lichter water) samenkomen maar niet meteen versmelten en een aantal kilometer naast elkaar door blijven stromen. Ben benieuwd!
De zondag dat ik aankwam, was er een barbeque van AFS, het afgelopen weekend waren er twee verjaardagen en aankomende zondag weer één. Speciaal voor mij! Nee hoor, ik heb gewoon de goeie datum uitgekozen om te komen!

Tijdverschil sinds vandaag: zes uur.
Bedankt voor alle reacties en tot schrijvens! x

  • 09 Juli 2008 - 13:53

    Willeke:

    hei Jana!
    Leuk om weer een berichtje van te lezen. Op het moment regent het hier pijpenstelen en toelie heeft een half uur geleden ontdekt dat de trap naar boven leidt. dus ik mocht op jacht maar dankzij zijn nieuwe halsband met bel had ik hem zo gevonden. Over een paar dagen zal hij naar Drunen verhuizen en ga ik in pakken. :D Ik wens je nog veel plezier en laat nog een keer van je horen.

    Xje willeke

  • 09 Juli 2008 - 17:11

    Lisanne:

    Heey Lieve Jana...

    Alles goed daar?? Zo te lezen wel.. Hier in nederland gaat ook alles zijn gangetje... Anton en ik zijn allebei geslaagd voor ons motorrijbewijs, dus we kunnen binnenkort lekker gaan toeren.. Nou nog heel veel plezier daar zo en wel oppassen he!! XxX Lisanne

  • 10 Juli 2008 - 17:19

    Annelies:

    Het lijkt me heerlijk daar. Geniet ervan, want voor je het weet ben je oud ;)

    Hier doe k alles heel relaxt, wat zwemmen, traag opdrogen en ijsjes eten, en oja, af en toe werken.
    Vrienden voor het leven ga ik niet maken, maar dat is niet erg, ik heb al mn energie nodig voor de (nu) 6 herexamens. Joepie!

    Tot snel, supermeid
    Kusjes

  • 10 Juli 2008 - 22:23

    Erica:

    Dag jana,
    Eindelijk in het regenwoud dus: nu echt op avontuur. Denk aan de kleine prikbeestjes en dus.. zorg goed voor jezelf. xxxxxxxxxxxxxxxxx erica

  • 13 Juli 2008 - 10:24

    Ineke:

    Geweldig je gaat gewoon met een bootje de regenwouden in, geniet er maar wel van, weet zeker dat je dat mooi vindt. take care

  • 15 Juli 2008 - 19:10

    Mieke-Nelie:

    En wij hier maar denken, dat we moeten zwoegen... Vergeleken met jou valt dat dan natuurlijk nogal mee. Afgezien van al die feesten daar... Vrijdag Tilburgse KERMIS, www.tilburgsekermis.nl
    Jammer dat je deze keer niet mee gaat !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Manaus

Brazilië, deel 2

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2008

Jassen, Jezus & dropjes

06 Augustus 2008

Nog maar 11 dagen!

02 Augustus 2008

Vrijwilliger gezocht!

31 Juli 2008

Een enerverende week

21 Juli 2008

Ik ben gelukkig...
Jana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 59073

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Australië, het land Down Under

25 April 2011 - 05 November 2012

Ierland

09 April 2011 - 24 April 2011

From Russia With Love

01 Juli 2009 - 01 September 2010

Stage & Erasmus

28 Juni 2008 - 18 Augustus 2008

Brazilië, deel 2

Landen bezocht: